Nieudany prezent? Jak zwrócić niechciany produkt?

white Sony headphones and black smartphone case

Okres świąteczny za nami. Większość z nas obdarowała najbliższych prezentami, odwrotnie bądź jedno i drugie. W dobie rozwoju techniki każdy z nas ma coraz większe wymagania odnośnie jakości użytkowej i możliwości sprzętu. To samo dotyczy również dzieci.

Tutaj dochodzi często jednak do chęci rywalizacji z rówieśnikami. Ileż to razy rodzic może usłyszeć, że dziecko chce taki a nie inny telefon tylko dlatego, żeby ktoś inny się nie zaśmiał. Na nic tłumaczenia rodzica dotyczące wartości użytkowej takiego urządzenia i że można spokojnie kupić kilka razy tańszy produkt o tych samych parametrach a mniej prestiżowej marce.

W przypadku zakupu dokonanego do kilku dni przed świętami nie powinno być z jego zwrotem większych problemów. Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta towar kupiony na odległość, np. przez Internet, możliwy jest do zwrotu bez podania przyczyny w terminie 14 dni od jego otrzymania. Trudniejsza jest sytuacja, w której zakup dokonany został w placówce sklepu. Tutaj przepisy nie nakładają na sprzedającego obowiązku przyjęcia takiego towaru, jednak zawsze warto spróbować. Sklepy, posiadając własne regulaminy, często same decydują się na stworzenie klientowi takiej możliwości. Dlatego zawsze opłaca się być dociekliwym, sprawdzać regulaminy i pytać pracowników sklepu.